התפוצצות הכוכב הוותיק ביותר בעולם


Site Team

Article translated to : العربية

התפוצצות הכוכב הוותיק ביותר בעולם

 

 

 

לאחרונה, המדענים גילו אחד הכוכבים שנמצא בקצה היקום הנראה לעיין. אחרי התפוצצות הכוכב הזה היה אפשר לראות את הקרינה היוצאת ממנו, אבל השאלה עכשיו היא האם הקוראן הקדוש דיבר על כך

؟

 

 

 המדענים צופים בכוכב הוותיק ביותר

במקרה חסר תקדים, הצליח מדען החלל באונברסיטת הרוורד, אידו ברגר לצפות בהתפוצצות של קרני גמא היוצאים מכוכב ענק שגילו עולה מעל 13 מיליארד שנים, הדבר שהופך אותו לדבר הוותיק ביותר שיכלו המדענים לראותו במשך ההיסטוריה של היקום .

 

 ברגר ציין כי הפיצוץ של הכוכב הזה נמשך לעשר שניות בלבד דבר שהספיק למדענים לצפות באור שבא כתוצאה של התפוצצותו לפני 13 מיליארד שנים ולאחר שעברו 600 מיליון שנים על יצירת היקום. 

הכוכב הזה התפוצץ לפני עבירת 95 אחוזים מגילו הנוכחי של היקום, לכן הוא הדבר הוותיק ביותר שהמדענים הסתפקו לצפות בו עד היום. כוכב זה נקרא בשם GRB 090423 והוא גדול יותר מהשמש שלנו בזה 30 ועד 100 פעמים, בעת שקיעתו של הכוכב הוא מוציא כמות של אנרגיה שעולה על זה של השמש פי מיליון .      

החוקר הזה הדגיש כי המדענים חשבו לתקופה ארוכה שיש כוכבים ענקים לאחר שעברו שש מאות מיליון שנים על יצירת היקום, אלא שלא היתה בידם הוכחה  להבטיח מחשבה זו. דבר שהושג לאחר שצפו בהתפוצצות שאירע מזה זמן רב .

ברגר הדגיש כי בשנים הקרובות ייכלו המדענים לקבוע את הגיל של הגלקסיות בכל שלב משלבי חיי היקום ולקבוע גם כן את השלב שבו נוצרו באופן מדויק, דבר שיסיים את חלוקי הדעות ואת התיאוריות השונות בעניין הזה.    

ראוי לציין, כי הפיצוץ שהקרנות שלו המשיכו 13 מיליארד שנים כדי יגיעו לארץ נצפה על ידי הלווין "סוויפט" של המחלקה הלאומית לאווירונאוטיקה והחלל האמריקאית " נס''א " במצפה הכוכבים "גמיני" באי האוואי .

 

התפוצצות הכוכבים נחשבת לאחת העובדות הוודאיות ביותר ביקום, הקוראן הקדוש דיווח לנו כל הסוף של הכוכבים בכמה פסוקים בקוראן הקדוש בעת שבו חשבו האנשים שהיקום נצחי ולא ניתן לכלות !

אנחנו תמיד אומרים  כי הקוראן אינו סותר את הוודאות של המדע, בנוסף לכך אנו מוצאים כי הקוראן הקדוש הצביע על כל גילוי מדעי שהמדענים מגיעים אליו דבר שמעיד על המופלאות והעדיפות המדעית של הקוראן הקדוש בכל התחומים, וזה מה שאנחנו מנסים להוכיח דרך ההוכחות המדעיות, לכן אנו מסכמים מה שניתן להסיק בנקודות ספיציפיות כדלק מן: 

1-    הקוראן הקדוש דיווח לנו על העובדה של התפוצצות הכוכבים בזמן שאף אחד לא יודע שום דבר על הנושא הזה, לא זה בלבד אלא שהדעה הרווחת היתה שהיקום קיים כך מאז ומעולם ויישאר עם הכוכבים, השמש והירח אלא שהקוארן תקן את הטעות הזו כאשר אמר אללה יתעלה:  "אני נשבע בכוכב בנופלו! * לא תעה חברכם ולא סטה " ( סורת הכוכב :2-1 ) ואמר גם כן: "ואל תפנה בתפילה לאלוה אחר זולתו, כי אין אלוה מבלעדיו. כל דבר סופו שייאבד, חוץ מאשר פניו בידיו המשפט ואליו תוחזרו."  (סורת הסיפורים: 88) ואומר יתברך ויתהלל: " וכאשר יכבו הכוכבים " (סורת המשולחות : 8 ). אללה ישתבח שמו אמר בפסוק אחר: "כאשר תאפל השמש, * ויצללו הכוכבים " ( סורת האפלה : 1 – 2 ) .

2-    המדענים אומרים כי הכוכב הזה התפוצץ לפני 13 מיליארד שנים, המדענים לא יכולים לדעת את מקומם או גורלם של הכוכב הזה לכן, אללה יתעלה נשבע במקומות הכוכבים, אללה יתעלה אמר "נשבעתי במפל הכוכבים * שבועה נשגבה היא, לא ידעתם * כי זה הוא קוראן נכבד " (סורת המאורע : 77-75 ).

3-    המדענים אומרים כי הכוכבים אלה היו אמצע להנחות את האנשים ללכת בלילה ובחושך של המדבר או הים, אולם הם בימים האלה משתמשים בכוכבים לגלות את האמת של היקום וההיסטוריה שלו, וכאן מתבררת משמעות חדשה לפסוק הקוראני: " ותוואים וכוכבים אשר יורום את הדרך " (סורת הדבורה : 16 ).

4-    המדענים מדגישים כי לולא הכוכבים האלה לא היה אפשר לדעת את אמיתות היקום ואת תחילת יצירתו, לכן הכוכבים האלה כפופים לחקירה, אללה ישתבח שמו אומר בקוראן הקדוש: "ריבונכם הוא אללה אשר ברא את השמים ואת הארץ בשישה ימים ואחר ישב בגאון על כס הכבוד. הוא עוטה על היום את כסות הלילה החש לבוא בעקבותיו. וברא את השמש ואת הירח ואת הכוכבים, וכולם כפופים לדבריו. אכן, שלו היא הבריאה ובידיו כל דבר. יתברך אללה ריבון העולמים:" ( סורת אלאעראף : 54 ). אללה הכפיף את הכוכבים להדריך את האנשים בלילה ולדעת את יסודות היקום .

 

Previous article Next article

Related Articles with התפוצצות הכוכב הוותיק ביותר בעולם

  • היסוד החמישי: האימונה ביום הדין

    Site Team

    כאשר האדם המוסלמי מאמין בתחיית המתים ביום הדין וכי אללה יתעלה יחשב את האנשים על המעשים שלהם, אז יירגע את לבו משום

    22/06/2014 2295
  • האמת של האימונה ביום הדין

    אבו אל אעלא אלמוודודי

    ידעת בדבר האימונה ביום הדין, הצורך בה, והתועלת שלה לאדם, עכשיו אנחנו מראים לך בקיצור, כי האימונה אשר הראה לנו

    07/03/2013 2602
  • הכוכב הקוטבי

    Abduldaem Al-Kaheel

    הכוכב הקוטבי אללה יתהלל ויתעלה העניק לנו הרבה ברכות שאנחנו לא מבחינים בהן ולא משבחים אותו על הברכות שלו, אחד

    14/12/2009 6647
הידיעה אללהIt's a beautiful day