לבבות להבין


Site Team

Article translated to : العربية Русский

לבבות להבין

כמה חוקרים מדגישים היום כי יש שכל חושב,מבין ומרגיש בתוך הלב,והשאלה עכשיו היא:האם ישנם אותות קוראניים שמדגישים את תפקידו של הלב בהבנה?קוראים יקרים בואו לקרוא את המחקר המעניין והחדש הזה.

תקציר המחקר

במחקר הזה אנו מציגים חזון חדש ללב האנושי,במשך שנים רבות המדענים חקרו את הלב מבחינה פיזיולוגית,במשך השנים האלה המדענים חשבו את הלב לסתם משאבת דם לא פחות או יותר.אלא שבתיחלת המאה העשרים ואחת ועם התפתחות ניתוחי השתלת הלב המלכותי ההולכות וגוברות באופן ניכר  החילו המדעניים להבחין בתופעה מוזרה ומבלבלת שאין לה הסבר עד כה!!

תופעה זו היא תופעת המצב הנפשי של החולים לאחר השתלת הלב,השינויים הנפשיים האלה עמוקים עד כדי כך שלאחר החלפת הלב של החולה בלב מלכותי,אז החולה מרגיש בשיוניים נפשיים עמוקים,אפילו שישנם שיניויים שחלים במחשבות שלו וגם בדברים שאוהב או שונא ואף משפיעים על האימונה שלו!!!

מכאן,החלתי לאסוף את כל הניסויים,מחקרים ועובדות בנושא הזה,אני מצאתי כי הקוראן הקדוש דיווח לנו בפרוט  על כל הגילויים של מדעניים בעניין זה!! הדבר שמוכיח בצורה נחרצת שהקוראן הקדוש קדם למדעניים במדעי הלב ומעיד על גדולה והדייקנות של הקוראן הקדוש,ומעיד גם שהקוראן הקדוש הוא ספרו של אללה ריבון העולמים

הקדמה

כמה חוקרים חושבים כי הלב הוא סתם משאבת דם ואין כל השפעה לשנות לבו של החולה ,אלא שחושבים גם שישנן שינויים נפשיים קלים שנגרמים על ידי הניתוח של השתלת הלב, כמה חוקרים חושבים  גם שהלב אשר נזכר בקוראן הקדוש הוא הלב המורלי שאינו נראה כמו הנשמה והרוח,מה היא האמיתות של הדבר הזה?

למעשה,אם אנו עקבנו אחרי הדברים של רופאי המערב אשר הצטיינו בתחום הזה,תחום מדעי הלב,אז נבחין שכמה חוקרים מהם אומרים שלא חקרו את הלב מבחינה נפשית.

במהלך בריאת העובר,הלב נוצר לפני המוח,אז הלב יחיל לדפוק עד מותו של האדם,למרות שהמדענים חושבים שהמוח הוא אשר מארגן את פעימות הלב,אלא שבמהלך ניתוחי השתלת הלב המדענים הבחינו שכאשר שמים את הלב החדש בחזה של החולה,הלב הזה מתחיל לדפוק בלי לחכות עד שהמוח יתן לו את הפקודה לדפוק.

הדבר הזה מצביע על כך שעבודת הלב אינהתלויה במוח,אפילו שחלק מהמדענים חושבים שהלב הוא אשר מדריך את המוח בעבודתו וכי ישנו זיכרון בכל תא בלב!!ד"רSchwartz  אומר כי ההיסטוריה שלנו בכל תא בגוף שלנו.

עובדות הלב

הלב הוא המנוע שמזין יותר מ- 300 מיליונים תאים בגוף,משקלו של הלב מגיע ל- (250-300)  גרם, משקל הלב של האדם החולה יכול להגיע ל- 1000 גרמים כתוצאה להתנפחות הלב.

מאז היותך עובר ברחם אמך (לאחר 21 ימים מההריון ) הלב מתחיל להתיז את הדםבכל הגוף,וכאשר תהיה מבוגר,אז יתחיל הלב להתיז יותר משבעים אלף ליטרים של דם בכל יום,הלב דופק בכל יום יותר ממאת אלף פעמים,וכאשר תהיה בגיל שבעים,אז הלב שלך מתיז יותר ממליון חביות של דם במשך התקופה הזאת!! 

הלב מספק את כל תאי הגוף בחמצן דרך הדם,התאים משתמשים בחמצן ביצור המזון שלהם בעוד שמוצאים את גז הפחמן והפסולות הרעילות בדם,הלב מתיז את הדם לריאות אשר מנקות את הדם מגז הפחמן. כמובן,הריאות לוקחות את החמצן שאנו שנושמים ומוציאים את גז הפחמן באמצעות תהליך הנשימה (השאיפה והנשיפה),  אם חברנו את העורקים וכלי הדם אשר מהווים את רשת הובלת הדם בגוף,אז אורכם יגיע למאת אלף קילומטרים!!!

הקשר בין המוח ללב  

האם המוח שולט בעבודת הלב כפי שהמדענים אומרים או ההיפך הוא הנכון? קורא יקר,אתה צריך להיות מודע לכך שמדעי הרפואה עדיין לא השיגו את הכל!! זה מה שמדעני המערב אומרים בעצמם,המדענים אומרים שעדיין לא יודעים את הפעולות הדקות שמתרחשים במוח,לא יודעים איך נזכר האדם בדברים,ולא יודעים למה נרדם האדם,ולא יודעים למה הלב פועם,ישנם הרבה דברים שהמדענים לא יודעים,המדענים מפרסמים במחקרים שלהם את הדברים שרואים בלבד,ואין להם כל כלל מוחלט וכל דבר כפוף לנסוי וחושים.

אנו כמוסלמים יש לנו עובדות מוחלטות אשר הקוראן הקדוש דיווח לנו עליהם מזה 1400 שנים כאשר הדגיש בפסוקים רבים כי הלב הוא מרכז הרגש,החשיבה,המוח והזיכרון. החוקרים החילו להבחין בקשר בין הלב לבין המוח מזה שלושים שנים,החוקרים הבחינו שהלב משחק תפקיד בהבנת העולם מסביבינו,הדבר הזה החל כאשר הבחינו שישנו קשר הדוק בין מה שהאדם מבין ומרגיש לבין קצב פעימות הלב ולחץ הדם והנשימה מכאן,החוקרים החילו לחקור את הקשר בין הלב למוח ומצאו שהלב משפיע על הפעילות החשמלית של המוח

המדענים לא הצליחו להוכיח שאין קשר בין הרגש לבין הלב,אפילו שאף אחד לא יכל להוכיח את זה,מכיוון שלא הצליחו לגלות את כל הסודות של הלב,לכן,כאשר אנו אומרים שהלב הוא אשר שולט בעבודת המוח,אז זה דבר הגינוי ואין מה שסותר אותו מבחינה מדעית,הדבר החשוב ביותר שזה תואם למה שנזכר בקוראן הקדוש.

אלא שהדבר הקבוע מבחינה מדעית הוא שהלב קשור למוח על ידי רשת מורכבת של עצבים,וכי ישנם מסרים משותפים בין הלב למוח בצורת אותות חשמליים,כמה מדענים מדגישים כי הלב והמוח עובדים בהרמוניה מופלאה.

ד"ר ארמור אומר שישנו מערכת מיוחדת ללב המטפלת בעבוד המידע הבא מחלקי הגוף השונים,לכן ההצלחה של השתלת הלב תלויה במערכת העצבים של הלב המושתל ויכולתו להסתגל עם האדם החולה.

מראות מרגשות!

הפסיכולוגית לינדה מרקס שעבדה במשך עשרים שנה במרכז הלב אומרת: שואלים אותי:מה את עושה במרכז הזה בעוד שידעת שהלב הוא סתם משאיבת דם שאינה קשורה למצב הנפשי של האדם ?והייתי עונה שאני מרגישה בשינוי שחל במצב הרוח של החולה לאחר ניתוח השתלת הלב,אבל אין לי הוכחות מדעיות חוץ ממה שאני רואה, אבל מאז שנות התשעים הכרתי את "לינדה רסק " שמתעניינת בנושא זה אשר הצליחה לגלות קשר בין התדרים האלקטרומגנטיים של הלב לבין התדרים האלקטרומגנטיים של המוח,וכיצד שהשדה האלקטרומגנטי של הלב משפיע על השדה הלקטרומגנטי של המוח!!

ד"ר   Gary Schwartz המומחה לפסיכיאטריה באוניברסיטת אריזונה, וד"ר לינדה רוסק חושבים שיש יכולת מיוחדת ללב באחסון ועבוד המידע,לכן הזיכרון לא נמצא רק במוח אלא שהלב מפקח עליו,ד"ר גרי ערך מחקר שכלל 300 מקרה של השתלת לב וגילה שחלו שינויים נפשיים אצל החולים לאחר הניצוח.

ד"רSchwartz אומר: השתלנו לב לילד,הלב הזה נלקח מילד שנפטר אשר אמו עובדת כרופאה,הרופאה הזאת השגיחה על הניתוח של השתלת הלב, האם אומרת " תמיד הרגשתי שהילד שלי עדיין בחיים,וכאשר אני מתקרבת מהילד זה (שנושא את לבו של הבן שלה ) אז מרגישה בפעימות הלב שלו וכאשר חבק אותי הרגשתי שהוא הילד שלי,הלב של הילד זה מכיל את רוב בני!!

הדבר שהדגיש את ההרגשה הזאת הוא שהילד הזה החיל לסבול מהפרעה בצד השמאלי של גוף,לאחר מכן התברר שהילד הנפטר היה סובל מהפרעה בצד השמאלי של המוח, לאחר תקופה הילד הזה סבל מהפרעה בצד השמאלי של המוח כמו הילד הנפטר בדיוק.

מה ההסבר של הדבר הזה? פשוט,הלב הוא אשר מפקח על עבודת המוח,בנוסף שההפרעה במוחו של הילד המת נגרמת על ידי הלב ולאחר השתלת הלב הזה בלבו של ילד אחר החיל הלב לפעול מחדש וגרם להפרעה הזאת במוחו של הילד

ד"ר לינדה אומרת:אחד המקרים שמעוררים את תשומת הלב הוא מקרה של ילדה שסבלה מחולשה בשריר הלב ועברה ניתוח השתלת לב,אלא שהרגישה בכל יום כאילו משהו מתנגש בחזה שלה,הרופאים הסבירו שזה בגלל השפעת התרופות,אלא שהתברר לאחר מכן שמכונית התנגשה בבעלת הלב הזה שאמרה לפני מותה אנימרגישה בכאב החבטה בחזה.

ישנם מאות חולים שעברו בשינויים עמוקיים לאחר הניתוח של השתלת הלב,ילדה בת שלוש שנים טבעה בברכת השחייה,המשפחה שלה החליטה להתנדב בלב שלה לילד בן תשע שנים, הדבר המוזר שהילד זה נעשה פוחד מאוד מהמים ואומר להורים שלו אל תשליכו אותי למים!!

הלב הוא האחראי על הרגשות

דבר מעניין הוא שהחולים האלה שהחליפו את לבם בלבבות מלכותיים אבדו את התחושות וההרגשות והיכולת לאהוב!!העיתון "וושינגטון פוסט" פרסם ב 11/8/2007 תחקיר עיתוני על אדם בשם פיטר הוטון  שעבר ניתוח להשתלת לב מלאכותי, החולה הזה אומר: " הרגשות שלי השתנו לגמרי,אני כבר לא יודע איך להרגיש או לאהוב,אפילו לא מרגיש בנכדים שלי ולא יודע איך להתייחס אליהם,וכאשר מתקרבים ממני לא מרגיש שהם חלק מהחיים שלי כפי שהייתי מרגיש קודם"

האיש הזה נעשה לא דואג לשום דבר,לא אכפת לו כסף,לא אכפת לו החיים ולא יודע למה הוא חי,אפילו חשב על ההתאבדות כדי להיפטר מהלב הזה! האדם הזה נעשה לא מסוגל להבין את העולם מסביבו ואבד את היכולת להבין או להבחין,האיש הזה אבד את היכולת לחשוב על העתיד עד כדי כך שאיבד את האימונה באללה ולא דואג לעולם הבא כפי שהיה קודם.

עד הרגע הזה, הרופאים לא יכלו להסביר את התופעה הזאת,למה השינוי הנפשי הגדול הזה מתרחש?ומה הקשר בין הלב לנפשו ורגשותיו של האדם?ד"רArthur Caplan ראש מחלקת האתיקה הרפואית באוניברסיטת פנסילבניה אומר:המדענים לא שמו לב לתופעה הזאת אפילו שלא חקרנו את הקשר בין הנשמה והרגשות לבין איברי הגוף ורואים בגוף סתם מכונה

הלב המלכותי הוא מכשיר שנשתל בחזה של החולה,המכשיר הזה עובד על ידי סלולה נישאת על ידי החולה באופן מתמיד,המכשיר הזה דומה למשאבה להתיז את הדם באופן מתמיד,ואם שמתה את הראש שלך על החזה של החולה הזה,אז לא תשמע שום פעימות אבל תשמע צליל של מנוע חשמלי!!

הלב המלאכותי הראשון הושתל בשנת 1982, החולה הזה נשאר חיי במשך 111 ימים,לאחר התפתחות המדע זה הצליחו המדענים בשנת 2001ליצור לב מלאכותי מתוכחם וקל משקל נקרא בשםAbioCor משקלו של הלב המלכותי הזה מגיע ל- (900 גרם),בעוד שהלב המלאכותי  המלא הראשון הושתל בשנת 2001 בחזה של חולה על סף המוות,החולה הזה נשאר בחיים במשך ארבע חודשים על ידי הלב המלכותי הזה אלא שהבריאות שלו הדרדרה לאחר מכן ואבד את היכולת לדבר או להבין ונפטר אחר כך .

בתמונה הזו נראה ניתוח שלהשתלת לב מלכותי לחולה,המדענים אומרים כי התוצאות של המחקרים וההפרעה הגדולה בהבנה אצל האנשים עם לב מלכותי מדגישים שהלב משחק תפקיד גדול בהבנה ומעידים על כך שהלב אינו סתם משאבת דם,לבו של האדם מורכב יותר מאשר אנו מדמיינים!!

מינהל המזון והתרופות של אמריקה הדגיש את הכשלון של הלב המלכותי מכוון שהחולים שעברו בניתוחי השתלת הלב המלכותי נפטרו לאחר כמה חודשים כתוצאה מהתקפי לב פתאומיים.

מוח בלב

ההסבר המקובל לתופעה זו הוא שישנן תוכניות מיוחדות בתוך תאי הלב של האדם אשר מאחסנים את כל האירועים שעברו על האדם,התוכניות האלו שולחות את הזיכרון הזה למוח כדי לעבד אותו.

 הקצב של פעימות הלב משתנה בהתאם למצב הנפשי והרגשי של האדם,ד"רJ. Andrew Armour אומר שישנו מוח מורכב מאוד בכל תא מתאי הלב,ישנם בלב יותר מארבעים אלף נוירנים שעובדים בדייקנות רבה לארגן את קצב פעימות הלב והפרשת ההורמונים ואחסון המידע שנשלח למוח,המידע הזה משחק תפקיד חשוב בהבנה ותפיסה.

המידע הזה זורם מהלב לגזע המוח על ידי מעברים מיוחדים,המידע מדריך את תאי המוח עד שיכלו להבין, היום כמה מדענים מעוניינים בהקמת מרכזים ללמוד את הקשר בין הלב לבין המוח והקשר בין הלב לבין הפעולות הפסיכולוגיות והקוגניטיביות לאחר שגילו את התפקיד המשמעותי של הלב בחשיבה ויצירתיות.

תנודות הלב

ד"ר  Paul Pearsall אומר כי הלב מרגיש וזוכר ושולח תנודות שמסייעות לו בהבנה עם לבבות אחרים ועוזר לארגן את החסינות של הגוף,הוא אומר גם כן שהלב מכיל מידע ששולח לכל חלקי הגוף עם כל פעימה.

קצב הפעימה של הלב שולט בתנועת הגוף בצורה מלאה מכוון שהלב נחשב לאמצע הקשור בין כל תאי הגוף דרך עבודתו כמשאבת דם,תאי הדם שעוברים בלב נושאים את המידע ומעבירים אותו לשאר תאי הגוף,זאת אומרת שהלב לא רק מזין את הגוף בדם הנקי אלא שמזין אותו במידע גם כן!!!

אחד המחקרים המוזרים נערך במכון" Heart Math " הראה כי השדה החשמלי של הלב חזק מאוד באופן שמשפיע על האנשים מסביבנו,זאת אומרת שהאדם יכול לתקשר עם אחרים דרך הלב בלבד ובלי לדבר!!!

 

מכון המתמטיקה של הלב ערך מחקרים רבים שהראו כי הלב מפיץ תדר אלקטרומגנטי שמשפיע על עבודת המוח ומשפיע גם על ההבנה והתפיסה של האדם,המדענים במכון הזה גילו שהלב מפיץ תדר חשמלי בצורה חזקה יותר מכל אברי הגוף,לכן,סביר להניח שלב משתלט על עבודת הגוף כולו,העקומת הראשונה מייצג את פעימות הלב בעוד ששלוש העקומות מיצגות את תגובת המוח ואיך שהתדרים שלו מושפעים במצב הלב.

המדענים מצאו כי פעימות הלב משפיעות על הגלים של המוח (גלי אלפא), ככל שגדל מספר פעימות הלב ככל שגדלו התדרים של המוח.

הלב וההבנה

מחקר שנערך על ידי שני החוקריםRollin McCarty וMike Atkinson בשנת 1999, החוקים הגיעו למסקנה שיש קשר בין הלב לבין תהליך התפיסה, שני החוקרים הוכיחו את הקשר על ידי מדידת הפעיולות האלקטרומגנטית של הלב והמוח במהלך ההבנה כשאר האדם מנסה להבין תופעה כלשהי, החוקרים גילו

Previous article

Related Articles with לבבות להבין

  • לא נתן אללה לגבר שני לבבות בגופו!!

    Site Team

    לא נתן אללה לגבר שני לבבות בגופו!! הפסוק הקוראני הזה מעיד על מופלאות של הקןראן הקדוש מכיוון שהוא מדבר על

    12/12/2009 9742
  • היצור הראשון בעולם המוחשי

    Site Team

    כל עוד והידע של האדם וההבנה שלו מוגבלים בעולם המוחשי שבו חיים בני האדם, אז אין צורך להבין את העולם הבלתי נראה למעט

    27/04/2014 2461
  • פיזיולוגיה

    Site Team

    פיזיולוגיה לפנים לדעת,איך איברי הגוף ניזונים בפעולת העיכול,קודם צריך לדעת,שלפני 1400 שנים,פסוק אחד בקוראן

    21/11/2010 2892
הידיעה אללהIt's a beautiful day