הפסוקים שבהם נזכר שמו של אללה יתעלה "סולח ור


Site Team

Article translated to : العربية

הפסוקים שבהם נזכר שמו של אללה יתעלה "סולח ורחום"

הסולח:

זה אחד השמות היפות של אללה ישתבח שמו ויתעלה, משמעות השם הזה הוא המרבה לסלוח לעבדיו.

 

הרחום:

זה אחד השמות היפות של אללה יתעלה שמרחם על עבדיו, ומדריך אותם לדרך הנכונה, אללה ישתבח שמו ויתעלה מושיע את עבדיו הן מציתים להוראותיו והן הכופרים.

 

 

הפסוקים:

1.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " הוא אסר עליכם רק נבלות ודם ובשר חזיר וכל אשר הוקרב לכבוד אחרים זולת אללה. רק הנאלץ, האוכל בלא חמדה ובלא להפריז, לא יאשם, כי אללה סולח ורחום." (סורת הפרה: 173)

 


2.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " אם יהיה חשש בלב איש כי נהג המצווה במשוא פנים או חטא, ויפעל לתקן את המעוות ביניהם, לא יאשם, כי אללה סולח ורחום" (סורת הפרה: 182 )

 


3.אללה שתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " ואולם אם יחדלו, הנה אללה סולח ורחום " (סורת הפרה: 192 )

 


4.אללה שתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " מעתה צאו בהמוניכם מן המקום אשר ממנו יצאו האנשים, ובקשו את מחילת אללה, כי אללה סולח ורחום" (סורת הפרה: 199)

 


5.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " המאמינים והמהגרים והקמים להיאבק למען אללה, כל אלה מייחלים לרחמי אללה, ואללה סולח ורחום" (סורת הפרה: 218)
 

 

6.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " לאשר יתחייבו בשבועה לפרוש מנשותיהם, ניתנת שהות של ארבע חודשים, ואולם אם ישובו, הנה אללה סולח ורחום" (סורת הפרה: 226)
 

 

7.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן קדוש: " אמור, אם אוהבים אתם את אללה, לכו אחרי, ואללה יאהבכם ויסלח לכם על חטאיכם. אללה סולח ורחום" (סורת בית עמרם: 31(

 


8.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אך לא כן החוזרים בתשובה לאחר מכן והמתקנים את דרכם. זאת כי אללה סולח ורחום." (סורת בית עמרם: 89)
 

 

9.אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש: " לאללה כל אשר בשמים ואשר בארץ, והוא סולח לאשר יחפוץ ומעניש את אשר יחפוץ, ואללה סולח ורחום." (סורת בית עמרם: 129).

 


10.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " ואשר קצרה ידו מלשאת את המאמינות בנות החורין – כי אז את השפחות אשר בבעלותכם, את נערותיכם המאמיניות. אללה מיטיב לדעת מי מאמין, וקורצתם זה מזה. שאו אותן ברשות אדוניהן, ושלמו להן את המגיע להן כדת וכדין, ובתוקף קידושי נישואין ולא בזימה ובאהבה בי מסתרים. אם יעשו תועבה כאשר יהיו נשואות, תושת עליהן מחיצת עונשן של בנות החורין. זו הדרך לכל אחד בכם החושש פן ייכשל בפריצות, ואולם אם תעמדו בעוז רוח, ייטב לכם, ואללה סולח ורחום." (סורת הנשים: 25 ).

 


11.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " נאסרו עליכם נבלה ודם ובשר חזיר, וכל אשר הוקרב לכבוד אחרים זולת אללה, והבהמה אשר מתה בחנק, או במכות, או בנפילה אל התהום, או בנגיחה, ואשר טרפוה חיות טרף – אך לא אשר שחטתם – וכל אשר הועלה קורבן על במת אלילים, ולהפיל גורל בחיצים. מעשה הפקרות הוא לכם. היום אמרו הכופרים נואש מדתכם, על כן אל תיראו מפניהם, כי אם אותי היו יראים. היום סיימתי לכונן לכם את דתכם והשלמתי את חסדי עליכם, ושבע רצון אני כי האיסלאם היה לכם לדת. – ואולם כל הנאלץ לעת רעב, אך לא עד כדי אשם, הנה אללה סולח ורחום" (סורת השולחן: 3 )

 


12.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " אך לא לחוזרים בתשובה בטרם נופלים בידיכם. דעו כי אללה סולח ורחום" (סורת השולחן: 34 )

 


13.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו בנשגב: " החוזר בתשובה לאחר היותו בן עוולה והמתקן את דרכו, אללה ישוב מכעסו עליו. אללה סולח ורחום" ( סורת השולחן: 39(
 

 

14.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " האין בדעתם לחזור בתשובה אל אללה ולבקש את מחילתו? הן אללה סולח ורחום" (סורת השולחן: 74 )
 

 

15.אללה יתעלה אומר בקוראן הקדוש: " דעו כי אללה מעניש קשות וכי אללה סולח ורחום" (סורת השולחן: 98)

 


16.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " כאשר יבואו אליך המאמינים באותותינו, אמור, שלום עליכם. ריבונכם כתב בספר כי מצווה עליו לרחם, וכי כל העושה רעה בשוגג ואחר חוזר בתושבה ומתקן את דרכו, הנה סולח הוא ורחום" (סורת המקנה: 54 )
 

 

17.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן קדוש: " אמור, בכל אשר נגלה לי לא אמצא דבר אשר נאסר על האוכל לאוכלו, אלא אם נבלה היא או דם ניגר או בשר חזיר - כל זה טמא הוא – או דבר הפקרות אשר הוקרב לכבוד אחרים מבלעדי אללה. ואולם כל הנאלץ, האוכל בלא חמדה ובלא להפריז, הנה אללה סולח ורחום " ( סורת המקנה: 145)

 


18.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוא אשר הקימכם כמחליפים בארץ, ורומם כמה מכם במעלות על זולתם, למען יבחן כיצד תנהגו בכל אשר נתן לכם. ריבונך מהיר בעונש, והוא אף סולח ורחום." (סורת המקנה: 165 )
 

 

19.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " העושים רעה ואחר חוזרים בתשובה ומאמינים—לאחר כל זאת, ריבונך סולח ורחום" (סורת ממרום החומה: 153 )
 

 

20.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " ריבונך הודיע כי עד יום תחיית המתים לא יחדל לשלח בהם אנשים אשר ילחצום ויענום. ריבונך מהיר בעונש, והוא אף סולח ורחום" (סורת ממרום החומה: 167)
 

 

21.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אכלו מן השלל אשר לקחתם, מן הכשר והטוב, והיו יראים את אללה. אללה סולח ורחום." (סורת המלקוח: 69 )
 

 

22.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי הנביא, אמור לשבויים אשר בידיכם, אם ידע אללה כי יש טובה בלבכם, יחזיר לכם טובה אשר תהיה גדולה מכל אשר נלקח מכם, ויסלח לכם. אללה סולח ורחום." (סורת המלקוח: 70)
 

 

23.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " עם תום החודשים הקדושים, הרגו את המשתפים בכל מקום אשר בו תמצאום, ותפסו אותם וכתרו אותם ואירבו להם בכל אתר ואתר, ואולם אם יחזרו בתשובה ויקיימו את התפילה וייתנו זכאת, שלחו אותם לחופשי, כי אללה סולח ורחום" (סורת התשובה : 5 )

 


24.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אבל אחר ישוב אללה מכעסו על כל שיחפוץ, כי אללה סולח ורחום" (סורת התשובה: 27)
 

 

25.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " החלשים והחולים ואלה אשר אין לאל ידם לעמוד בהוצאות, לא יעברו עבירה כל עוד כנים הם עם אללה ושליחו. אין דרך להאשים את המטיבים, ואללה סולח ורחום" (סורת התשובה: 91 )

 


26.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " כמה מן הבדואים מאמינים באללה וביום האחרון וחושבים כי הוצאת הממון תקרבם אל אללה ותבטיח להם תפילות הנביא. אכן תקרבם: אללה יפרוש את רחמיו עליהם, כי אללה סולח ורחום" (סורת התשובה: 99 )
 

 

27.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " וישנים אחרים אשר התוודו על חטאם, וכך עירבו מעשה טוב במעשה רע. אולי יואיל אללה לשוב מכעסו עליהם, הן אללה סולח ורחום." (סורת התשובה: 102)
 

 

28.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש:" אמר, בואו אליה, והיא תפליג ותעגון בשם אללה. ריבוני סולח ורחום" (סורת הוד: 41)

 


29.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " לא ארחץ בניקיון כפי, כי הנפש דוחקת לעשות את הרע, פרט לאשר עליו  ירחם ריבוני. הן ריבוני סולח ורחום" (סורת יוסף: 53 )
 

 

30.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " ריבוני, הם התעו רבים מן האנשים, על כן, כל ההולך בדרכי, משלי הוא, וכל הממרה את פי, הנה אתה סולח ורחום" (סורת אברהם: 36 )
 

 

31.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: "אם תאמרו לספור את כל חסדי אללה, לא תוכלו למנות את כולם. אללה סולח ורחום" (סורת הדבורה: 18 )
 

 

32.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " ריבונך ינהג באלה אשר היגרו לאחר שעונו ברדיפות וקמו להיאבק ועמדו בעוז רוח – ריבונך ינהג בהם לאחר כל זאת בסליחה וברחמים." (סורת הדבורה: 110 )
 

 

33.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוא אסר עליכם רק נבלות ודם ובשר חזיר וכל אשר הוקרב לכבוד אחרים מבלעדי אללה. רק הנאלץ, האוכל בלא חמדה ובלא להפריז - הנה אללה סולח ורחום" (סורת הדבורה: 115)
 

 

34.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " העושים רעה בשוגג ואחר חוזרים בתשובה ומתקנים, לאחר כל זאת, ינהג עמם ריבונך בסליחה ורחמים." (סורת הדבורה: 119)

 


35.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " ואולם החוזרים בתשובה לאחר מכן, והמתקנים את דרכם, הנה אללה סולח ורחום" (סורת האור: 5)
 

 

36.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " בל יישבעו אנשי המעלה והאמידים אשר בכם כי לא ייתנו צדקה לקרובי המשפחה ולנזקקים, ולמהגרים למען אללה. ימחלו-נא ויחוסו! וכי לא תרצו כי יסלח אללה גם לכם? סולח ורחום" (סורת האור: 22 )
 

 

37.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אשר אין ידו משגת להינשא, ירחק מפריצות עד אשר יעשירנו אללה בברכה אשר ירעיף עליו. העבדים אשר בבעלותכם, אם ירצו לפדות עצמם, כתבו להם את תנאי הפדות, אם יודעים אתם כי הם ישרים. העניקו להם מרכוש אללה אשר העניק לכם. אל תכפו על שפחותיכם את הזנות, אם ירצו לשמור על תומתן, בבקשכם להפיק מהן רווח בעולם הזה. כל הכופה עליהן, הנה אללה, אם יכפו עליהן, סולח ורחום" (סורת האור: 33)
 

 

38.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " המאמינים הם רק אלה אשר יאמינו באללה ובשליחו, ואשר בהיותם מכונסים עמו בציבור, לא יקומו ללכת בלא ליטול את רשותו. הנוטלים רשות ממך, הם המאמינים באללה ובשליחו. אם יבקשו את רשותך ללכת לשם עניין כלשהו, הרשה לאשר תחפוץ, ובקש למענם את מחילת אללה: הן אללה סולח ורחום" (סורת האור: 62 )
 

 

39.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אשר לאלה אשר גרמו עוול ואחר מירו רעה בטובה, הנה סולח ורחום אני" (סורת הנמלים: 11)

 


40.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " זוהי תקרובת מעם סולח והרחום" (סורת המוצגים אחד אחד: 32 )

 


41.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: "מוטב היה לו האריכו רוחם עד אשר תצא אליהם. אללה סולח ורחום" (סורת החדרים: 5 )

 


42.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הבדואים אמרו, מאמינים אנו. אינכם מאמינים, אלא אם תגידו, מתמסרים אנו. שעה טרם חדרה האמונה ללבכם, אך אם תישמעו לאללה ולשליחו, לא יחסר כמלוא נימה ממעשיכם. אללה סולח ורחום" (סורת החדרים: 14)
 

 

43.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי המאמינים, היו יראים את אללה והאמינו בשליחו, למען יהיו לכם רחמיו כפליים ויעניק לכם אור אשר תלכו בו ויסלח לכם. אללה סולח ורחום.  ( סורת הברזל : 43)
 

 

44.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי המאמינים, בהיוועדכם לסוד-שיח עם השליח, תנו צדקה בטרם תיוועדו. בזאת  ייטב לכם וירבה טוהרכם. ואם אין ידכם משגת, אללה סולח ורחום" (סורת המתנצחת: 12 )
 

 

45.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " אולי יואיל אללה להשכין אהבה ביניכם לבין אויביכם אשר בקרבם. הן אללה כל-יכול ואללה סולח ורחום" (סורת העומדות למבחן: 7)

 


46.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי הנביא, בבוא אליך המאמינות להישבע לך אמונים, כי לא יצרפו לאללה כל שותף, ולא יגנבו, ולא ינאפו, ולא ימיתו את ילדיהן, ולא יעשו מעשה תרמית בין ידיהן ובין רגליהן, ולא ימרו את פיך בסרבן לנהוג בדרך ארץ- קבל את שבועתן ובקש למענן את מחילת אללה, הן אללה סולח ורחום" (סורת העומדות למבחן: 12 )
 

 

47.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי המאמינים, בין נשותיכם וילדיכם ישנם אויבים לכם, לכן הישמרו מפניהם, ואולם אם תמחלו ותחוסו ותסלחו – הנה אללה סולח ורחום" (סורת הנופלים בפח: 14 )
 

 

48.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: " הוי הנביא, מדוע אסרת את אשר התיר לך אללה, בקוותך לפייס את נשותיך? אללה סולח ורחום" (סורת האיסור: 1)

 


49.אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בקוראן הקדוש: "ריבונך יודע כי עומד אתה בתפילה קרוב לשתי אשמורות של הלילה, מחיצתו, או אשמורת אחת שלו, עם קבוצה מאנשיך. אללה הוא הקוצב את משך הלילה והיום, ויודע הוא כי אין בכוחכם להמשיך לעמוד במלוא מכסתו, ועל כן שב מכעסו עליכם. קראו אפוא בקוראן ככל שתוכלו. יודע הוא כי עלולים להיות בכם חולים, ואחרים הנוסעים בארץ בבקשם להם פרנסה מעם אללה, ואחרים הלוחמים למען אללה. על כן קראו בו בכל שתוכלו, וקיימו את התפילה ותנו זכאת, והלוו לאללה בעין יפה. כל טובה אשר תקדימו לעשות למען עצמכם, תמצאו כי שכרה גדול ועצום ממנה אצל אללה. בקשו את מחילת אללה, כי הוא סולח ורחום" (סורת המתעטף: 20).
 

Related Articles with הפסוקים שבהם נזכר שמו של אללה יתעלה "סולח ור

הידיעה אללהIt's a beautiful day